Bij scouting proberen we onze activiteiten zoveel mogelijk laagdrempelig te houden. Dit is mogelijk door verhuur van ons clubgebouw, subsidie van de gemeente,  geen betaalde krachten of vrijwilligersvergoedingen, de jaarlijkse jantje beton collecte en verschillende fondsen van lokale (afdelingen van) ondernemers waar we door de jaren heen gebruik van hebben mogen maken.

Het scoutingspel vergt echter vernieuwing/vervanging van spelmaterialen. Elke uitgave die we hierop kunnen verminderen, is een uitgave die we minder hoeven te doen, of in iets anders kunnen investeren. Heeft u dus nog een goed zeil, knutselmateriaal, tent, touw, verkleedkleding of iets anders wat bruikbaar zou kunnen zijn binnen het scoutingspel, schroom dan niet om ons te contacteren. De meest willekeurige materialen (een reddingsvlot bijvoorbeeld) geven de meest memorabele activiteiten. In de toekomst willen we deze zaken nog uitbreiden/vernieuwen/regelen:

• Tenten (4+ personen)
  • Zeilen
  • Bankschroef
  • Verschillend gereedschap
  • Klimtuigjes
  • Klimhelmen
  • Klimtouwen
  • Tuinslang (20m+)
  • Buitenspeelmateriaal (hockeysticks, honkbalmateriaal, …)
  • Hijsbanden / D-sluitingen / Harpsluitingen
  • Katrollensysteem
  • Doppen van jerrycans
  • Bosmaaier
  • Verf, kwasten etc.
  • Knutselmateriaal
  • Stookhout (altijd wel)

Wilt u liever helpen met een financiële bijdrage. Dat is zeker ook mogelijk. Schroom hiervoor ook niet om ons te contacteren.